Wat zijn digitale reclameborden?
Op roterende basis zijn digitale reclameborden elektronische beeldweergaven die verschillende statische advertenties weergeven. Digitale reclameborden zijn elektronische beeldschermen die verschillende statische advertenties weergeven. Grotere buitenreclameborden staan langs snelwegen, terwijl kleinere binnen reclameborden te vinden zijn in sportarena’s en andere uitgaansgelegenheden. Kleinere reclameborden voor binnen zijn te vinden in sportarena’s en andere uitgaansgelegenheden. Grotere buitenreclameborden zijn te vinden langs snelwegen. De afmetingen van digitale reclameborden op de grond zijn dezelfde als die van statische reclameborden. Het beeld op deze reclameborden wordt gecreëerd door honderden light-emitting diodes of LED’s. Digitale reclameborden voor binnen die groter zijn dan digitale billboards voor buiten, maken gebruik van dezelfde op LED’s gebaseerde displays. LCD-video panelen die vergelijkbaar zijn met computer monitoren en tv’s kunnen worden gebruikt in kleinere digitale reclameborden voor binnenshuis.
Hoe werken digitale reclameborden?
De reclame grafieken worden op het scherm weergegeven door een kleine computer die is gekoppeld aan het digitale billboard. Advertentiebedrijven kunnen de advertenties op deze reclameborden op afstand wijzigen. Dit kan worden gedaan door toegang te krijgen tot de billboard-computer via een draadloos mobiel telefoonnetwerk. Een ontwerper kan ook digitale reclame maken op een computer die later op het scherm kan worden weergegeven. Digitale reclameborden tonen advertenties gedurende 6 tot 10 seconden, afhankelijk van het aantal advertenties dat getoond moet worden. Er is wet- en regelgeving die het gebruik van digitale borden regelt. Het gebruik van digitale reclameborden is in verschillende gebieden beperkt of verboden omdat het de bestuurder afleidt. Wetgevers en gemeenschappen hebben het gebruik van te felle digitale reclameborden beperkt. Digitale reclameborden zijn nog steeds acceptabele vormen van reclame langs de weg, zolang het de regels volgt.
Voor- en nadelen van digitale reclameborden
Het gebruik van digitale reclameborden bespaart tijd en zorgt voor meer creatieve vrijheid. Digitale reclameborden zijn volledig geautomatiseerd in vergelijking met conventionele reclameborden die handmatig moeten worden afgedrukt. Adverteerders kunnen dan regelmatig van reclamebord wisselen en sneller tijdige informatie geven. Reclameborden kunnen door wetshandhavingsinstanties worden gebruikt voor crises in de openbare veiligheid. Winkels kunnen ze ook gebruiken om reclame voor hun producten te maken. Een van de beperkingen van het gebruik van een digitaal reclamebord is de beperkte zendtijd die uw advertentie kan hebben. Deze beperking wordt goed aangepakt door Zetadisplay.